Gibanje

CopatiInKolo

S prispevkom o gibanju smo sodelovali v seriji 8 načel celostnega zdravja.
Izvedba je bolj nerodna(vedno se učimo), vseeno pa sporočilo ostaja aktualno.
https://bit.ly/3pkesWu

Pa še nekaj navedb, ki so jih kdaj rekli drugi ljudje:

»Skrbite za svoje telo. To je edini prostor, v katerem morate živeti.« (Jim Rohn)

»Ko opazujemo otroka, postane popolnoma jasno, da se njegov um razvija s pomočjo gibanja.« (M. Montessori, Srkajoči um)

»Ena ura vadbe na dan predstavlja le 4% časa celotnega dne.«

Gibanje, možgani in starost

Ne glede na to, kaj ustvarjate s svojimi superustvarjalnimi starimi možgani, pa je recept za ohranjanje zdravja možganov vedno enak: zdrava prehrana, dovolj spanca in gibanja ter izogibanje stresu.

Magnetna resonanca razkriva, da v srednjih letih ob reševanju težkega problema uporabljamo več predelov možganov kot prej. Sčasoma tako razvijemo bogate povezave, ki spodbujajo naše kreativno mišljenje, še posebej s pomočjo pridobljenih izkušenj in znanja.Naravna upočasnitev, ki nas doleti z leti, lahko prinese porast ustvarjalne energije. Ko nehamo hiteti, postane um bolj ustvarjalen.
Na eni strani raziskave kažejo, da so ljudje v srednjih letih bolj nagnjeni k dosedanjemu stanju in oklepanju starih prepričanj. Toda po šestdesetem letu starosti naj bi se spet bolj odprli spremembam in sprejemanju novih informacij, kar je prvi korak na poti do kreativnosti.
Staranje spremeni delovanje možganov na način, ki krepi kreativnost. Ko se začne mielinski ovoj uničevati, se živčne poti razrahljajo, kar omogoči boljši pretok idej.
Na staranje je treba gledati kot na proces odpiranja, ne zapiranja vrat.
Osrednja ovira pri usvajanju novih znanj v poznejših obdobjih življenja niso starajoči se možgani, temveč stereotipi, ki ubijajo našo samozavest in nam tako preprečujejo, da bi se odprli preskušanju novih stvari.Besedni zaklad, splošna razgledanost in strokovno znanje se s staranjem povečujejo.
Znanstveniki trdijo, da je telesna vadba “čudežna tableta” tako za telo kot za možgane. Redna vadba pomaga ohraniti naše kognitivno vitalnost. Ob telovadbi se ustvarjajo nove možganske celice. Fizična aktivnost pomaga pri preprečevanju demence. Pri ženskah v Angliji, Walesu in Avstraliji je demenca vodilni vzrok smrti, v domovih za starejše pa je prisotna pri 70% ljudi.
Naši možgani so zelo prožen in vzdržljiv organ, ki nosi v sebi ogromno kreativne esence.
Iz članka na https://mojaleta.si/Clanek/Stari-mozgani-so-lahko-bolj-ustvarjalni-kot-mladi